Leveringsproblemen van geneesmiddelen zorgen voor veel extra werk bij ziekenhuisapothekers. Vragen over gebruik, voorraad en leveringen komen vaak snel en continu binnen, en moeten correct en passend beantwoord worden. Vaak gebeurt dit handmatig, wat een arbeidsintensief en foutgevoelig proces is: veel administratieve handelingen, dubbele controles en contacten met leveranciers. Dagelijks. Een grote druk op de capaciteit van de ziekenhuisapotheek. Panacea Informatics heeft een handig hulpmiddel ontwikkeld dat hierbij kan helpen.
Veel van de werkzaamheden die voortvloeien uit de leveringsproblemen kunnen we automatiseren met ons Dashboard Monitoring Leveringsproblemen. Door de data van farmaceutische groothandels (o.a. beschikbaarheid, leveringen, prognoses en nazendingen) intelligent te koppelen aan de (verwachte) uitgiften van de ziekenhuisapotheek, kunnen we real time inzichtelijk maken waar problemen zijn of gaan ontstaan en hierbij passende oplossingen voorstellen. Hierdoor wordt het handwerk dat anders nodig is bij het signaleren en zoeken naar oplossingen voor de leveringsproblemen zoveel mogelijk beperkt.
Snel en betrouwbaar
We kunnen ons dashboard in zeer korte tijd in de ziekenhuisapotheek uitrollen en implementeren. Dit kan omdat we gebruik maken van bestaande beschikbare data, en de lopende processen niet hoeven aan te passen. Onze software maakt real time inzichtelijk wat er speelt, wat er moet gebeuren en geeft mogelijke alternatieven daar waar niet voorradig is wat nodig is. Zo komt de ziekenhuisapotheek weer in control.
Door onze specialistische kennis van de ziekenhuisapotheek en geneesmiddelstromen in ziekenhuizen hebben we een systeem kunnen ontwikkelen dat trefzeker en snel is. Belangrijkst daarbij is dat je kunt vertrouwen dat het doet wat nodig is en correct en juist handelt. Wij weten als geen ander hoe kritisch medicatieprocessen zijn en hoe klein de foutmarges zijn.
Snel signaleren van tekorten
Doordat ons systeem real time en continu voorraadbeheer voor nu en de aankomende periode bewaakt, kunnen we ook sneller signaleren als er tekorten dreigen te ontstaan. We gebruiken data over verbruik, beschikbaarheid en leveringen van geneesmiddelen zo om niet alleen voor nu aan oplossingen te werken, maar helpen daarmee ook voor straks. Regeren is vooruitzien, en daar dragen we graag aan bij.
Eenvoudiger onderhoud
Ons systeem is erg snel en flexibel. We kunnen het in korte tijd aanpassen naar verschillende situaties. Dit maakt dat als er iets verandert in de ziekenhuisapotheek we kunnen meebewegen. Zo blijf je altijd aan de bal, ook als het spel of de regels tussentijds worden aangepast.
Duurzaam én economisch
Naast leveringsproblemen vinden we het ook belangrijk om duurzaamheid te bewaken. Door ons Dashboard Monitoring Leveringsproblemen kunnen we goed inzicht in de voorraad en leveringen geven, waardoor het bijdraagt aan optimaal geneesmiddelgebruik. We helpen daarmee verspilling van geneesmiddelen en bijkomende kosten tot een minimum te beperken.
Meer weten?
We gaan graag in gesprek om de mogelijkheden van ons dashboard te tonen. We kunnen snel en overzichtelijk laten zien wat ons dashboard voor jouw ziekenhuisapotheek kan betekenen en hoe we kunnen helpen bij het beperken van de werklast die veroorzaakt wordt door de leveringsproblemen van geneesmiddelen.
Stuur een berichtje naar annemarie@panacea-informatics.nl voor meer informatie. Tot snel!
Comentarios